SWIMATHON – egy a „követes adománygyűjtési” formák közül: Támogass egy úszót, s rajta keresztül egy jó ügyet!
A szolgáltatás célja:
|
Források és kapcsolatok teremtése jó közösségi ügyek/civil projektek megvalósulásához.
|
A szolgáltatás célcsoportja:
|
Civil szervezetek, aktív állampolgárok, cégek, médiumok, akik közösségi kezdeményezéseket, jó ügyeket karolnak fel, ill. a közvetett felhasználói csoportok, akik címzettjei a jótékonykodásnak.
|
A szolgáltatás intézményi/szervezeti környezete, története |
Az Egyesült Királyságban 1986-ban próbálták ki először, azóta elterjedt a nemzetközi színtereken. Magyarországon a Ferencvárosi Közösségi Alapítvány honosította meg 2016-ban június 18-án, szombaton délelőtt, a Magyar Úszás Napján. A Swimathon 2016 program a NIOK Civil Díját nyerte a legsikeresebb adománygyűjtő kampány kategóriában.70 úszó volt, 1400 felajánlás , 8 millió HUF, 2 tucat önkéntes és 100 látogató közreműködésével 4 közösségi projekt tudott megvalósulni.
2018-ban 6 civil projekt javára több mint 18 millió Ft gyűlt össze a Swimathonon, több mint 2700 felajánlásból, 140 civil úszó részvételével.
|
A szolgáltatás tartalma /menete/ tevékenységei |
Pályázati felhívás civil szervezeteknek, informális közösségeknek jó ügyek képviseletére, online jelentkezés.
A rendező szerv kiválasztja az 5-6-7-8 jó ügyet, s együttműködési szerződést köt a pályázókkal.
4 hetes kampány áll rendelkezésére a pályázatot elnyerteknek, hogy kb. 15-20 szimpatizáns, érintett, támogató, együttműködő partner találjanak, akiknek annyira tetszik az ügy, annyira hisznek benne, hogy szívesen úsznának és kampányolnának is érte, megszólítva a saját ismeretségi körüket.
Az úszók regisztrálnak fotóikkal a kampány weblapján, s bemutatkozó sorokat írnak motívumaikról és vállalásaikról pl. „Ferenc 300 métert úszik 20 perc alatt, és 120 ezer forintot gyűjtene. Ha a támogató rákattint az úszó fotójára, megjelenik az úszó adatlapja, amelyre feliratkozik támogatásával. Közösségi élményt jelentő úszóesemény.
|
A szolgáltatás módszertana:
|
Bevonó, mozgósító jellegű, a részvétel elvén nyugvó.
|
A szolgáltatás eddig elért eredményei |
A kampány igazi mozgósító erejét és sikerét nem csak a gyűjtött pénz nagyságában mérhető.
Közelebb kerültek a helyi civil és üzleti szereplők. 3 helyi nagyvállalat is nevezett úszókat és támogatta anyagilag is a programokat és a rendezvényt, s több mint két tucat helyi vállalkozás is felajánlott pénzt vagy egyebet. A sokszor bénult, magunkat eszköztelennek érző civilek látták, hogy vannak olyan technikák, amelyek még rendelkezésükre állhatnak a forrásszerzésben. A kampány megmutatta, hogy az ún. “nehéz ügyek” (lásd drogügy) is nagyobb figyelmet kaphatnak egy könnyen szerethető közegbe helyezve. Most is fontos volt, hogy mindenki a neki leginkább megfelelő módon adhatott a közösségének (pénzt, szakértelmet, önkéntes munkát, saját terméket).
|
A szolgáltatással kapcsolatos bővebb információk (pl. tanulmányok, cikkek) elérhetőségei; a szolgáltatást megvalósító szervezet/ intézmény/ szakember elérzetősége |
Ferencvárosi Közösségi Alapítvány 1092 Budapest Ráday utca 30.
ferencvarosi.ka [at] gmail.com |