Összegzés
5. szakmai műhely
1-4 részterület/ helyzetelemzés/ összegzése, elemzése
A szakmai műhely célja az időstanulás, mint szolgáltatás négy részterületén szerzett tapasztalatok (1-4 műhelymunka; 1-4 terepmunka és 1-4 tanulmányút) összegzése, elemzése, ennek alapján a kérdőíves összehasonlító elemzés fókuszának meghatározása, a kérdőíves összehasonlító elemzés kutatási céljának pontos meghatározása.
Az 1-4 műhelymunka; 1-4 terepmunka és 1-4 tanulmányút során érintett részterületek:
1.: Tudástranszfer LLL szolgáltatások a szenior társadalomban
2.: Az önkéntesség, mint tanulási forma a szenior társadalomban
3. : Az egészséges életmód, mint tanulási forma a szenior társadalomban
4.: Intergenerációs együttműködések és tanulási formák a szenior társadalomban
Résztvevők: az Együttműködő nemzetközi partnerszervezet szakemberei
Időpont: 2018. október 1. hétfő, 10.00 h – 16 h
Helyszín: Nevelők Háza Egyesület, 7624. Pécs, Szent István tér 17.
Napirendi pontok
S. sz. |
Időpont |
Tevékenység |
Felelős/ előadó |
1. |
10.00 h – 10.10 h |
Köszöntő |
Vincze Csilla, Nevelők Háza Egyesület, ügyvezető |
2. |
10.10 h – 10.40 h |
Összegző és vitaindító előadás az 1-4 szolgáltatási részterület kapcsán szerzett tapasztalatokról, az 1-4 részterület, s összességében az időstanulás helyzetéről. |
Dr. Németh Balázs, szakmai vezető |
3. |
10.40 h – 11.10 h |
Helyzetelemzés és értékelés a szenior társadalmat célzó tudástranszfer típusú szolgáltatások kapcsán (tartalmi és módszertani reflexiók, problémák és kihívások, továbblépési, fejlesztési javaslatok és irányok megfogalmazása jó gyakorlatokon bemutatásával). |
DANTE szakmai együttműködő partner szakembereinek előadása |
|
11.10 h – 11.25 h |
Szünet |
|
4. |
11.25 h –11.55 h |
Helyzetelemzés és értékelés az önkéntesség, mint tanulási forma részterület kapcsán megismert szolgáltatásokkal összefüggésben (tartalmi és módszertani reflexiók, problémák és kihívások, továbblépési, fejlesztési javaslatok és irányok megfogalmazása jó gyakorlatokon bemutatásával). |
TENENET o.z szakmai együttműködő partner szakembereinek előadása |
5. |
11.55 h – 12.25 h |
Helyzetelemzés és értékelés az egészséges életmód, mint tanulási forma a szenior társadalomban részterület kapcsán megismert szolgáltatásokkal összefüggésben (tartalmi és módszertani reflexiók, problémák és kihívások, továbblépési, fejlesztési javaslatok és irányok megfogalmazása jó gyakorlatokon bemutatásával). |
Navicula.m lengyel partnerszervezet szakembereinek előadása |
6. |
12.25 h – 12.55 h |
Helyzetelemzés és értékelés az intergenerációs együttműködések részterület kapcsán megismert szolgáltatásokkal összefüggésben (tartalmi és módszertani reflexiók, problémák és kihívások, továbblépési, fejlesztési javaslatok és irányok megfogalmazása jó gyakorlatokon bemutatásával). |
AKLUB cseh együttműködő partnerszervezet szakembereinek előadása |
|
12.55 h – 14.20 h |
Ebédszünet |
|
7. |
14.20 h – 14.50 h |
Résszolgáltatásonként kérdések, javaslatok és ezek megvitatása. A valamennyi részterületet érintő horizontális kapcsolódások megfogalmazása. A szolgáltatás egészét érintő tapasztalati összegző megállapítások, erősségek, gyengeségek, problématerületek azonosítása., |
csoportmunka |
8. |
14.50 h – 15.20 h |
A szenior társadalom LLL tanulásával kapcsolatos általános és részterületenként értelmezhető célok kijelölése. A tapasztalati hiányok beazonosításának bázisán a további "jó gyakorlat- szerző" tanulmányutak irányainak meghatározása.. |
csoportmunka |
9. |
15.20 h – 15.40 h |
A szolgáltatás egészét – a szenior társadalom LLL tanulását célzó kérdőíves összehasonlító elemzés fókuszának kijelölése, kutatási cél és hipotézis megfogalmazása. |
csoportmunka |
10. |
15.40 h – 16.00 h |
A projekt következő szakaszában megvalósuló Műhelymunkák, tanulmányutak és terepmunkák időpontjainak egyeztetése |
csoportmunka |