DANTE – Horvátország

Az intézet 1991-ben kezdett el dolgozni, 2009-ben pedig olyan közintézménnyé vált, amely a Tudományos, Oktatási és Sportminisztérium által jóváhagyott, hitelesített idegennyelv-tanulási programokat valósít meg. Jelenleg 4 nyelvet tanítunk: angolt, németet, olaszt és horvátot külföldiek számára, mintegy 300 felnőtt résztvevővel. Az intézmény jelenleg 12 alkalmazottat foglalkoztat.  2010 óta veszünk részt az LLP programban, különösen tekintettel a Grundtvig alprogramra. 2010 és 2015 között több, mint 40 szerződést írtunk alá az AMPEU-val többségében a Grundtvig alprogram által kínált tevékenységekkel kapcsolatban,  így több mint 170 mobilitást értünk el az oktatás, a szakmai képzés és más európai intézményekkel való együttműködés során. Intézményünk 5 Grundtvig asszisztens házigazdája volt.
4 Grundtvig oktatási partnerséget valósítottunk meg, amelyből egyet intézményünk koordinált. 2012-ben egy olyan projektet indítottunk, amelybe  50 évnél idősebb személyeket kívántunk aktívan bevonni az egész életen át tartó tanulás népszerűsítése érdekében,  ösztönözve őket arra, hogy vegyenek részt az Intézet oktatási programjaiban. Az intézmény volt a szervezője (elsőként Horvátországban) a "Tanulás és tanítás: interakció a Senses (Érzékek) segítségével " című szakmai programnak. Az idegennyelv-tanulás kompetenciájának növeléséért elnyertük az AMPEU és az Európai Bizottság díját. Intézményünk jól megalapozott és kifejlesztett stratégiával próbálunk meg reflektálni a közösség igényeire. Ennek érdekében kibővítettük oktatási tevékenységünket és új oktatási programokat kínálunk: életkészség, vállalkozói készség, menedzsment, csapatmunka és vezetői programok.
Néhány példa sikeres ERASMUS + projektünk közül:
2014 - KA1 "DANTE: Fejlesztési és Új Oktatási Tapasztalat", az intézet 5 munkatársa részesült képzésben a fent említett területeken Észtországban, Dániában és Németországban működő partnerintézményekben.
A projekt tevékenységének befejezéseként az intézményünk a felsorolt területeken workshopokat szervezett és felkínálta a tevékenységet a tágabb helyi közösség számára.
2014 - KA2 '' RE-START '', a fő cél egy digitális platform létrehozása online tananyagokkal a hosszútávon munkanélküli nők számára, akik vissza akarnak térni a munkaerőpiacra.
2015 - KA1 '' SPEAK OUT '' a külföldi kommunikációs kompetencia fejlesztésére irányult
2015 - KA2 '' V.O.L.C.A.N.O. - A gondozási szaknyelv és a migránsok új lehetőségei "címmel a migránsok társadalmi beilleszkedése,  a hazai nyelvtanfolyamok létrehozása és biztosítása. Horvátországi intézményként elsőként kínáltunk kifejlesztett tantervet a bevándorlók nyelvtanulásához.
2016 - KA1 "Esély a haladásra" az angol nyelvtanárok szakképzése egy kiválasztott nyelven célja a tanítási módszerek fejlesztése, nyelvi és interkulturális kompetenciák fejlesztése
2016 - három jóváhagyott KA2 Erasmus + stratégiai partnerség: "ISLAND", "BEATS a jobb munka érdekében Lehetőségek ", és" E-oktatók ". A projektek fő tevékenységei az e-learning fejlesztésére összpontosítanak
2017 - KA1 "E fejlődés". A projekt célja a tanárok IKT-kompetenciáinak fejlesztése.
Nemzetközi konferenciákat szervezünk, melyek cselekvési tervét részben finanszírozza a CEI (Közép-Európai kezdeményezés). A fő konferenciatémák 2016-ban és 2017-ben a felnőttoktatáshoz és a munkaerőpiachoz kapcsolódnak. 2016-ban a Felnőttképzés Európai Szövetségének is rendes tagja lettünk (EAEA).