Franz Kett módszerén alapuló tematikus foglalkozás
A szolgáltatás célja:
|
A szolgáltatás célja, hogy a közös alkotás és irányított tevékenységek a résztvevők egész személyigét bevonják a foglalkozásba. Ezzel lehetőséget és témát adva a beszélgetésre, a foglalkozás során megéltek és a személyes élettapasztalatok megosztására. |
A szolgáltatás célcsoportja:
|
„Az Aktív Időskorért” Pécsi Szenior Akadémia közönsége, önkéntes jelentkezők |
A szolgáltatás intézményi/szervezeti környezete, története |
2018. április 24. 15.00.16.00; 17.00-18.00 2018. április 25. 10.00-11.00 Dr Bajusz Klára Az „Aktív Időskorért” Pécsi Szenior Akadémia vezetőjének felkérésére A program anyagi forrásait az Akadémia biztosítja résztvevők száma: 40 fő |
A szolgáltatás tartalma /menete/ tevékenységei |
A foglalkozások címe: Sárkányölő Szent György régi története és a mai ember életének kihívásai
|
A szolgáltatás módszertana:
|
A Kett-pedagógia története az 1970-es évek Németországában kezdődik Franz Kett és Esther Kaufmann együttgondolkodásával. Ekkor mindketten az óvodai nevelés megújításával foglalkoznak Bajorországban. Meglátásuk szerint a 3-6 éves gyermekek életkori sajátosságai miatt a játék, a mese, az alkotás, a mozgás egyensúlyban kell hogy legyen az óvodai foglalkozások felépítésében. A pedagógiájuk alapjául szolgáló emberkép és világkép teszi lehetővé, hogy a módszertan az óvodai kereteket túllépje és néhány év leforgása alatt széles körben elterjedjen a gyermek és felnőtt csoportokkal dolgozók körében is. A foglalkozások eredetileg a vallásos nevelés témakörében mozogtak, de felismerve, hogy a vallásos nevelés csak egy egységes nevelési rendszer részeként értelmezhető, a tematika nagyon gazdaggá vált. A Kett-foglalkozások során történetekkel, mesékkel és szimbólumok kibontásával foglalkozunk. Minden feldolgozást egy textilekből, gyöngyökből, egyéb apró tárgyakból álló „padlókép” közös megalkotása kísér. A „padlókép” a maga mulandóságával és egyediségével gazdagítja a foglalkozásokat. A Kett-pedagógia saját magát egy értelemorientált egységes reformpedagógiának nevezi. |
A szolgáltatás eddig elért eredményei |
A felnőttek és időskorúak számára kidolgozott foglalkozások tevékenységei figyelembe veszik a résztvevők fizikai állapotát, gazdag élettapasztalatát és ezek fényében hívnak meg a közös alkotásra, együttgondolkodásra. A foglalkozások interaktívak, építenek a személyes részvételre, a tevékenységek során megélt tapasztalatokra , érzelmekre. Az Kett-foglalkozásokhoz szorosan hozzátartozik egy reflektív szakasz, amely a felnőttek és időskorúak csoportjaiban tartalmas beszélgetésekre ad lehetőséget. |
A szolgáltatással kapcsolatos bővebb információk (pl. tanulmányok, cikkek) elérhetőségei; a szolgáltatást megvalósító szervezet/ intézmény/ szakember elérzetősége |
Institut Kett Paedagogik
A Kett módszerről magyar nyelven megjelent szakirodalom:
Volna csak egyém az ég köntöse. Fügefa szakmódszertani füzetek 1. 2017. Pécs ISBN: 978-615-5579-11-0 Arannyal hímzett ezüstszínű fény Fügefa szakmódszertani füzetek 2. /Szerkesztés/ 2017. Pécs ISBN:978-615-5579-14-1
|